by eneleh » Wed Jun 17, 2009 9:23 pm
Har du gjort deg noen erfaringer etter strømming; virker det som effekten er varig?
Meldte oss på i fjor, men var for sent ute. Det koster 2,50 og en bugg å ta aversjonskurset via Rælingen JFF, men kursene ble vanvittig fort fylt opp.. Må være tidligere ute i år.
Har sett ham utsatt for strøm en gang før, utilsiktet. Vi var på vei til drev og gikk forbi noe irsk eller skotsk fe av noe slag som gikk i innhegning, noe raggete krøtter som visstnok kunne gå ute hele året - de så forhistoriske ut og jeg hadde aldri vågd meg inn dit.
Men Boris var som vanlig interessert og hoppet opp på to uten at jeg registrerte det mens jeg skravla med venninne. Hørte først bare rå latter fra bøndene som gikk bak oss og har aldri sett hunden så vettaskremt før. Da vi gikk innover til utg punktet måtte vi over en BITTELITEN ståltråd som lå på tvers - måtte BÆRE ham over. Men siden har han aldri vist frykt for verken fe eller ståltråd?
Vet at de må gjennom rep kurs etter to uker, kanskje det da funker bedre? (og dernest annethvert år?)
Gjennomfører uansett, om det funker eller ikke så har man ihvertfall prøvd!
Straffen er vel uansett den samme - men bare tanken på å spare dyra for den lidelsen...
Har faktisk også hørt om en som strømmer mot rådyr!
Mvh Helene