Hei! Tispa mi begynte løpetida 22. sept. i fjor, og 23. sept. året før.

Tenkte jeg skulle prøve å framskynde løpetida nå i år, så da en kammerats Russerstøver-tispe ble løpsk for ca. 1 måned siden, fikk de gå i samme hundegård i ca. halvannen uke. (Det skal nevnes at de to hundene går utrolig godt sammen.) Jeg har ennå ikke sett noen tegn til løpetid på tispa mi, så jeg tror forsøket ble misslykket.

Jeg har hørt at denne metoden kan gi virkning, så jeg synes du skal gi den et forsøk. Hvis noen tisper i nærheten blir løpsk i løpet av sommeren/tidlighøsten, så skal jeg prøve samme metoden igjenn. Bruk av medisiner for å utsette løpetida er helt uaktuelt for tispa mi, da jeg har hørt om flere tilfeller av stygge bivirkninger som livmorbetennelse og annen dritt.
Hvis løpetida også i år kommer rundt 20.-25. sept. så trøster jeg meg med det at Laikarasene er, og skal være allroundere.

Derfor så varer jakttida for våre hunder i utgangspunktet f.o.m. 21. august t.o.m. 31.mars .

Med andre ord: Jakta går ikke i vasken for en laika, selv om løpetida faller til første del av elgjakta.
Uansett så ønsker jeg deg lykke til