Laika på skutt vilt

Her diskuterer vi alt om laikarasene

Laika på skutt vilt

Postby jerven » Thu Mar 12, 2009 4:18 pm

Hei, lurer på hvordan deres hund reagerer nar dere har skutt noe for den. Har selv en Vestsibirsk Laika og d ble skutt elg for han da han var 1 år. Han ble litt sint da jeg skulle ta han vekk fra elgen men tok han hardt da og tror han tok hintet :) . har noen andre opplevd noe lignende med sin hund?
jerven

Re: Laika på skutt vilt

Postby Echo » Thu Mar 12, 2009 4:47 pm

Ikke med de jeg har pr. dags dato.
Har en vestimport i fra øst og han rører knapt viltet etter at det er skutt. Det virker som om han har med seg disse gode egenskapene i genene sine.
En av de andre vestlaikaene vil gjerne ha viltet for seg selv, men han er ikke aggressiv om jeg tar det i fra ham. :D
Vestsibirsk laika
Russisk-europeisk laika

Det jeg ikke kan jage med hundene mine, er ikke verdt å jage på.
Echo

Re: Laika på skutt vilt

Postby jerven » Thu Mar 12, 2009 8:20 pm

ok, han var ikke slik på di første elgene e tok han inn på, men den først som ble skutt for han ville han ha selv:-) Han var den minste hunden i kullet og har vært litt tøff når han har fått et kjøttbein eller andre gosaker. Men har tatt han med en gang da d har skjedd så nu ser han på meg hvær gang han får noe og venter til jeg sier at han kan ta d.Ellers så er d en utrolig snill hund både mot folk og andre hunder.
Ser frem til å dra på ustilling med han den 26 april og regner med en 1 plass :)
jerven

Return to DISKUSJONSFORUM