Har fått skutt 3 orrfugl til for Lobo nå, ikke noen kjempebrabra loser men dog.
Her om dagen var vi ute for å leite opp ferske mår eller revespor, var ute høyt i terrenget pga gode snøforhold der, der var ca 20 cm løsnø. Etter noen timer fant vi ganske ferske revespor, så på bikkja at det var god lukt i de. Lobo reiser på spora og jeg blir stående igjen, etter ca 15 min syns jeg jeg hører en liten los langt borte. Ser også på peileren at han står på en plass nå. Venter 5 min til uten å høre noe men bikkja står på samme plassen. Så begynner jeg å gå fort mot der bikkja er for å sjekke dette ut. Når jeg har ca 100 meter igjen møter lobo meg blid og fornøyd. Jeg bestemmer meg for å gå spora ut for å sjekke hva det kan ha vært, ikke sjeldent har han forlatt fugl i los så det måtte sjekkes.
Ved enden av spora finner jeg en nedtråkka ring i snøen på ca 3 m i diameter og en rev

.
Når jeg undersøker hva som har skjedd ser jeg sprangspor fra reven som kommer ut fra ei tett gran ca 10-12 meter borte, når jeg går opp dit og ser så ser jeg at Lobo har kommet på innspora fra andre sida av grana. Reven skvatt ut da Lobo kom inntil grana, og rakk 5-6 hopp før den blei tatt igjen på andre sida, helt rått.
Lobo fikk bra med skryt og kos fra en stolt eier før vi fortsatte jakten.