Gode historier

Her diskuterer vi alt om laikarasene

Gode historier

Postby eneleh » Fri Feb 06, 2009 5:04 am

Hei igjen laikaeiere!

Har dere samme erfaringa som meg? Mange gode/ pinlige og kanskje morsomme historier som tåles å deles blant oss??
Har følelsen av at rasen skaper stories - eller er det kanskje bare oss to?

Første turen vår til Sørlandet med tog. Han var 6 mnd og stueren for lengst - hadde sørget for GOD tur før avgang, men han var hyyyyper hele turen. Løp ut med ham hvert stopp men det FINNES jo ikke gresstuster/ lyktestolper etc på perrongene og kun 1 minutts pause overalt. Og ja - til slutt lettet han på benet og gjorde det han var skapt for, på vinduet, mellom stasjonene. Og det an masse!
Den meget kummerlige dyrekupeen ligger mellom familievognen og kafeen og alle familiene, med barn, måtte altså stige over alt dette her som bredte seg ettersom toget krenget, og etterlatenskaper bredte seg mer og mer og mer. Konduktøren ga meg ei vaskebøtte og vaskemidler - jeg vasket ned HELE vogna fra Nordagutu og 2 stasjoner fremover.

Tenkte at jeg hadde vært litt uheldig og prøvde igjen.

Denne gang havner vi sammen med 1 stk terrier, 1 elghundblanding og en hamster. Disse var da i bur (med unntak av elghunden), men alle som har reist med nsb veit hvor små rom det er for “privatliv” for oss som har jakt, eller generelt hypre hunder... 5 timer er leeenge. Men alle overlevde.

Tredje forsøk: stiger om bord og speider etter trøbbel, men finner til min store glede ut at vi har kupeen for oss selv! Finner frem niste og vannskål, beina på bordet, og begynner å GLEDE meg til turen for FØRSTE gang.
Kommer til drammen og folkene siger på - hører smått om senn en merkelig tipp tapp lyd. Snur meg og glor en blindehund rett i hvitøyet, men før jeg rekker å reagere snubler fører i vannskåla og masse kaos.
Soveposen klissbløt, men ok, etter mange bestikkelser av hundene mens fører sov gikk turen ganske ok. 5 timer er fremdeles ganske leeenge.

Prøver noe nytt neste sørlandstur: Buss!
Billig, og man kan gå ca et kvarter med hunden i telemark. Genialt! Bortsett fra om vofsen blir bilsyk.
Tørkerullene ligger over doen på høyre side, sånn til informasjon.

Siste turen i høst: herregud.
Han gikk med klover i kjeften, rullet seg i reveåte/ elgkadaver og vi pelte over 100 flått av ham (mange av dem på bussen). Det er første gang vi har hatt litt plass rundt oss på bussen. Syntes han luktet godt, jeg!

Har hatt masse flotte turer innimellom siden da, han er over reisesyken. Akkurat som om han vet at det er en belønning i andre enden når vi entrer et tog etc. Nå tåler han ikke å gå forbi et tog som stopper…

Hilsen lykkelig, men av og til sliten laikaeier

Del de gode historiene, da, som ikke nødvendigvis omfatter jakta! Har mange flere på lager!

Mvh Helene m Boris :D
eneleh

Return to DISKUSJONSFORUM