nå er det lenge siden sist! Synd å gå glipp av forrige laikatreff - men hørte det var bra!
Det gikk himla bra på utstillingen i Lillestrøm, selv om dommer/ ringsekretær lo godt da vi entret "scenen".
Sitat ,ringsekretær: Uhhmmm, det er vel LITT feil plass å debutere HER..
Og da var jeg plutselig ikke fullt så nervøs lenger, liksom
He he. over 6000 påmeldte og fy flate så mye rart å se på et slikt evenement. Går det an å bli så gærne?? Ekstremt..
Ellers har Boris omsider fått gå som løshund 3 ganger på elg i høst - og selvfølgelig misbrukt alle sjanser. Los på fugl x 3 (for første gang!!), samt laget vannrette streker på GPS under vannvittig forfølgelse vilt.
Blir såå flau.
På toppen av det hele utlovet jeg skuddpremie for ham - ei flaske vin til den første som skjøt for ham.
Dette ble selvfølgelig et tema. Ved siste posttrekning ble det raskt konstatert at nr 9 var den lykkelige vin-vinner. Men den gang ei..
For å gni det inn gikk han i 2 timers elglos på losby helga etter - på vanlig tur og med tomt batteri i senderen og uten hodelykt hos mor.
I svarte øyeblikk lurer man på hvorfor man egentlig har hund.
Han løp 2 mil ca pr drev - så det er tydeligvis ikke lysta det er noe i veien med. Rota seg også inn på naboterreng hvor folkedrev var i full sving - gurimalla for kauking og styr!
Jaja, sånn kan det gå..
Men nå har jeg lagt lista j.. lavt her - noen bedre jakthistorier ute og går slik at dere får brukt energien i fredningstiden?
En koselig jul ønskes til alle to og firbente